Uwarunkowania nawierzchni dla portowego pirsu
Prezentowany port nie jest bynajmniej tylko atrakcją turystyczną. Powiatowe miasto wysyła codziennie setki ludzi do pracy na stałym lądzie. Do nabrzeży cumują w ciągu doby dziesiątki dużych, szybkich katamaranów. Nawierzchnia pirsów jest tu prawdziwym "koniem pociągowym", lądują na niej paczki z towarami. Dlaczego wybrano Pressbeton®?
Konstrukcja pirsów, gdzie mamy na powierzchni betonowy szkielet (widoczny na niektórych zdjęciach niżej) i wystające knechty, aż prosi o Pressbeton®, który łatwo dopasować do nieregularnych kształtów ograniczających naszą nawierzchnię. Wylewamy bowiem płytę betonową, wysypujemy barwny utwardzacz i odciskamy formami wybrany wzór, a tych jest sporo do wyboru. Więc drugą zaletą jest oryginalny wygląd, coś innego niż kostka, w porcie pasażerskim gra to rolę. Zobacz też wykończenie z podwójnym kolorem.
Antypoślizgowość - istotna rzecz w porcie, gdzie ruch trwa cały rok, a fale mogą wlewać wodę na molo. My mówimy o Pressbetonie, że ma strukturę antypoślizgową... Porozmawiaj z naszym inżynierem.
Wózki bagażowe oczekują na Pressbetonie w promieniach wschodzącego słońca na przypływających pierwszym, porannym promem.
Ruchliwy port. Do prezentowanego nabrzeża dobijają duże katamarany zabierające na pokład ponad 500 osób.
Pasażer oczekujący na prom na pirsie. Ceglasty kolor nawierzchni bije po oczach, choć do wody morskiej pasuje. Paleta kolorów obejmuje również te bardziej neutralne.
Pole wokół polerów do cumowania promów wykończono prostszym wzorem.
Nowoczesny budynek przystani promowej z estakadą, rękawem. Na pierwszym planie pirs z antypoślizgowym Pressbetonem. Pressbeton® łatwo dopasować do nieregularnych kształtów, tu wytyczonych przez betonowe bele widoczne na fot.
Prom przy nabrzeżu. Ozdobny beton jest narażony na kontakt z morską solą, znaczenie ma dobra impregnacja.
Pierwszym, porannym promem dotarła do miasta prasa. Tragarze się nie certolą. Destrukcyjnemu ptasiemy łajnu nawierzchnia również musi stawić odpór.