Podłoga w garażu hobbysty

02 października 2015

Podłoga w garażu hobbysty

Jeśli dysponujesz garażem i jesteś z natury majsterkowiczem, sprawdzi się u ciebie posadzka betonowa. Pomyśl jednak o gładkim, lśniącym, niepylącym betonie w formie posadzki klasy przemysłowej, jak na prezentowanych zdjęciach. Podpowiadamy dwa sposoby wykonania takiej podłogi w garażu, w zależności od tego, czy wznosisz nowy budynek, czy remontujesz stary garaż (ze zniszczoną posadzką).

Dlaczego posadzka betonowa, skoro są kafelki, zapytasz. Posadzka betonowa jest tańsza przy większych garażach, zwłaszcza jeśli jest to nowo budowany garaż (wylewamy beton i od razu go zacieramy przy udziale utwardzacza i to już jest finalna warstwa). Drugi minus garażowych kafelków to spoiny (brudzą się albo wpadają do środka), trzeci - upadające narzędzia (albo podstawiony pod samochód lewarek), które prędzej czy później zniszczą nasze kafelki. A jeśli zamówimy sobie coś ciężkiego na palecie i kurier będzie chciał wjechać do garażu paleciakiem na twardych kółkach? Wtedy nasze kafelki może spotkać hekatomba...

Betonowa podłoga utwardzana powierzchniowo w garażu z oldtimerami.

Załóżmy więc, że decydujemy się na beton do garażu. Mamy dwa podstawowe scenariusze. Pierwszy - przy nowo budowanym obiekcie poprośmy architekta, żeby zaprojektował nam garaż z posadzką betonową utwardzoną powierzchniowo. Co to takiego w wersji dla małego garażu? Może to być nawet wylewka gruba na 5 cm, czyli to, co standardowo byśmy lali pod kafelki, tylko do wylewania betonu zapraszamy ekipę posadzkarską, która dodatkowo wciera nam w beton, przy pomocy zacieraczek, utwardzacz do betonu, utwardzając i wygładzając wierzchnią warstwę. To była wersja minimum; wersja maksimum, do profesjonalnych garaży (warsztatów), to płyta na 15 cm gruba.

Drugi możliwy scenariusz to garaż remontowany. Założmy że mieliśmy w nim kafelki, albo nawet starą, pylącą wylewkę betonową, ale chcemy przejść na profesjonalną, betonową, niepylącą posadzkę garażową. Nic prostszego. Z pomocą przychodzi cienkowarstwowa wylewka Baufloor® (grubość 8-15 mm), którą wylewamy na stare podłoże. Posadzka w garażu na fotografiach w tym artykule mogłaby powstać równie dobrze w pierwszym jak i drugim scenariuszu. Wizualnie bowiem efekt finalny niewiele się różni. Pod względem odporności na wszelką garażową destrukcję również. Różny jest jedynie koszt - nie opłaca się wylewać posadzki cienkowarstwowej, jeśli możemy zrobić utwardzaną powierzchniowo.

Betonowa podłoga utwardzana powierzchniowo w garażu z oldtimerami

araże pasjonatów motoryzacji kryją osobliwości, jak Kewet, skandynawski seryjny pojazd elektryczny. Na posadzce betonowej utwardzonej powierzchniowo.

Youngtimer VW Westfalia; ostre nogi zabytkowych foteli lotniczych (po lewej) spoczywają bezpośrednio na wylewce.

Odmiana ceglasta naszej posadzki betonowej. Zobacz kolory.

Zabytkowy ciągnik gąsienicowy Massey Ferguson na posadzce betonowej garażu. Atrakcyjna aranżacja prostej stalowej hali, dzięki pomalowanym na czarno wspornikom konstrukcji.

Skoda 110 Rapid na marmurkowej posadzce. Czy ceglasta posadzka jest dobra na ekspozycje muzealne? Wydaje się, że neutralny, szary odcień, na górnych zdjęciach, sprawdza się lepiej. Prezentowany garaż był stopniowo rozbudowywany przez hobbystę.

Masz do wykończenia garaż, albo remontujesz starą halę adaptowaną na warsztat? Nasi eksperci skompletują system. Jeśli nie jesteś pewien, zrób fotki swojego wnętrza i prześlij je do nas do konsultacji. Albo po prostu zadzwoń. Zapraszamy!

OSTATNIO DODANE WPISY